lördag 12 november 2011

Att baka inför jul...

Min lista på vad som ska bakas inför jul är hur lång som helst. Jag ska börja på måndag iallafall och hoppas att jag hinner med allt till juldagen:-) Det som kan frysas in bakar jag i november och resten i december, det gäller att planera!

Vad tror ni? klarar jag det?
  • Bountyroads
  • Gingerbread cakeballs/pops
  • Trillingnötter
  • Saffranskola med kokos
  • Knäckklubbor
  • Tryffelrutor med nougat
  • Blåbärskola
  • Pepparkakschoklad
  • Tryffelstänger med ingefära
  • Mjölkchokladtryfflar
  • Pepparkakshus och skål
  • Kanelcookies
  • Kanelhjärtan
  • Polkacookies
  • Knäckbrownies
  • Pepparkakscheesecake
  • Lussekatter/saffransbullar med vanilj
  • Chokladkola
  • Kanelbiskvier
  • Vit ischoklad med saffran och ingefära
  • Kardemummamacarons med mjölkchokladtryffel
  • Mintkyssar
  • Saffranscupcakes
  • Pepparkakscupcakes
  • Wienernougat
  • och en massa dekorerade cookies:-)

Är det nåt ni tycker låter extra gott?


3 kommentarer:

  1. Följer din bak resan nu, kommer du lägga upp det här? kram.

    SvaraRadera
  2. Allt låter såååå gott, men saffranskola med kokos, kardemummatryffel och knäckbrownies låter som himmelriket!! Vill ha recepten, men jag hoppas att de kommer upp efter hand..?;)

    SvaraRadera
  3. jumjum,,,...jag kommer bli sååå rund & fin ;) hehe...

    SvaraRadera